XV Międzyszkolny Turniej Gier i Zabaw Ruchowych klas I-III o Puchar Wiosny
REGULAMIN ZAWODÓW
I CELE I ZADANIA
Upowszechnianie sportu wśród najmłodszych uczestników społeczności szkolnej.
Promowanie rywalizacji sportowej w oparciu o zasadę fair play.
Kształtowanie psychomotoryki przez naturalne formy ruchu.
Nawiązanie przyjaźni i zdrowej rywalizacji z rówieśnikami z innych szkół.
II ORGANIZATOR
Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Bolesława Krzywoustego w Sochaczewie ul. Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego5
III UCZESTNICTWO
W imprezie uczestniczą uczniowie klas I –III sochaczewskich szkół podstawowych
Drużynę szkolną stanowi 30 osobowy zespół wyłoniony w drodze zawodów międzyklasowych :
klasy I - 5 dziewcząt i 5 chłopców (1+1)
klasy II – 5 dziewcząt i 5 chłopców (1+1)
klasy III - 5 dziewcząt i 5 chłopców (1+1)
IV. TERMIN I ZGŁOSZENIA
Zawody przeprowadzone zostaną w dniu 07.06.2019r. o godz.1000 na boisku szkolnym organizatora.
Potwierdzenie udziału w zawodach należy pisemnie zgłosić najpóźniej do 17.05.2019r.
V. NAGRODY
Medale otrzymują zawodnicy poszczególnych szkół po zakończonych konkurencjach na danym poziomie wiekowym .
Drużyny otrzymują za:
I miejsce – Puchar Wiosny-ufundowany przez Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 3
II miejsce - Puchar Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej Nr 3
III miejsce – Puchar Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej Nr 3
IV miejsce - Puchar Nauczycieli w-f SP3
Wszystkie drużyny biorące udział w zawodach otrzymują sprzęt sportowy ufundowany przez Burmistrza Miasta Sochaczew .
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zapraszamy przedstawicieli klas I – III z poszczególnych szkół.
2. Po rozpoczęciu imprezy wszyscy uczestnicy powinni wziąć udział we wspólnej rozgrzewce.
3. Organizator zawodów odpowiada za zabezpieczenie sprzętu, opiekę medyczną (pielęgniarka),udostępnienie szatni.
4. Dla zawodników szkół biorących udział w turnieju przygotowany będzie poczęstunek.
5. Każdy nauczyciel pilnujący drużynę zapisuje pkt. karne. 6.Wszystkie wykonywane ćwiczenia podczas rywalizacji drużynowej turnieju zawodnicy rozpoczynaja z prawej strony toru.
PUNKTACJA
7. za I m-ce – 8 pkt. , za II m-ce – 6 pkt. za III m-ce – 4 pkt. , za IV m-ce -2 pkt.,
VII.
Lekcja pokazowa poszczególnych zestawów ćwiczeń odbędzie się 21.03.2019r (czwartek) o 15.00 w sali gimnastycznej. Serdecznie zapraszamy.
KLASA I
1.Bieg ciągiem z obiegiem półmetka.
Przybory: tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka biegną do półmetka, okrążając go wracają na linię startu, zajmując pozycję w siadzie skrzyżnym.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
2 Sztafeta wahadłowa
Przybory: ringo-1szt. tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi zawodnicy z drużyn biegną z ringiem do półmetka, omijając półmetek przybiegają na start przekazując ringo następnej osobie.
Zwycięża drużyna, która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
3. Zabawa zwinnościowa – przejście przez hula hop
Przybory: hula hop 2 szt. ,szarfa 1 szt. , tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi z drużyn biegną do ustawionego pionowo koła hula hop ,przebiegają przez środek koła i kontynuują bieg do leżącej szarfy. Przechodzą przez nią zaczynając od głowy, kładą szarfę na podłodze i biegną do kolejnego pionowo ustawionego koła hula hop. Po przebiegnięciu przez środek koła , dobiegają do półmetka i po okrążeniu go wracają na linię start (dotykając kolegę w rękę) na koniec swojego rzędu.
Zwycięża drużyna, która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
4. Zabawa bieżna z przyborem
Przybory: woreczek 1 szt. , kosz ( pojemnik) 1 szt., tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka, pierwsi zawodnicy z drużyn biegną z woreczkiem, wkładają je do kosza ( pojemnik), biegnąc dalej, omijają półmetek, wracając zabierają woreczek z kosza i przekazuje na linii startu następnemu zawodnikowi i zajmują miejsca na końcu rzędów w siadzie skrzyżnym.
Zwycięża drużyna, która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
5 Bieg z piłka do rugby
Przybory: piłka do rugby -1 szt. tyczka ( półmetek) -1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi zawodnicy z drużyn biegną z piłką do rugby z wyprostowanymi rękami ,omijają półmetek i przekazują na mecie kolejnemu zawodnikowi piłkę i siadają w siadzie skrzyżnym na końcu rzędu .
Zwycięża drużyna, która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
KLASA II
1.Bieg ciągiem z obiegiem półmetka.
Przybory: tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka biegną do półmetka, okrążając go wracają na linię startu, zajmując pozycję na końcu rzędu.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
2. Bieg z pałeczką sztafetową:
Przybory: pałeczka sztafetowa 1 szt. , tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał pierwsi zawodnicy z drużyn biegną z pałeczką sztafetową, omija półmetek, omijając przybiegają na start przekazując pałeczkę następnej osobie.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
3. Zabawa – zwiąż, rozwiąż
Przybory: szarfa 1szt., tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi zawodnicy z drużyn biegną do szarf, zawiązując je na 1 supeł, następnie omijają półmeteki szybko wracają do swoich zespołów. Drudzy zawodnicy mają za zadanie rozwiązać szarfę, położyć na miejscu, ominąć półmetek i szybko wrócić do swoich drużyn.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
4. Zabawa z turlaniem
Przybory: materac- 1 szt. tyczka ( półmetek)- 1 szt. ,szarfa – 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi zawodnicy z drużyn biegną do ułożonych materacy, wykonują turlanie bokiem przez całą długość małego materaca. Biegną do półmetka obiegają go i w drodze powrotnej przechodzą przez szarfę zaczynając od głowy , dalej biegną do swoich drużyn. Kolejni zawodnicy powtarzają te same czynności.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza prawidłowo wykona zadanie, przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
5. Bieg z piłką między kolanami.
Przybory: piłka do rugby -1 szt. , szarfa,-1szt, tyczka (półmetek) -1szt
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka , pierwsi zawodnicy drużyn wkładają piłkę do rugby między kolana i skaczą do pachołka ,gdzie znajduje się szarfa ,odkładają piłkę i przekładają szarfę przez głowę , biegną do półmetka omijają go , w drodze powrotnej wkładają piłkę między kolana przekazując ją kolejnemu zawodnikowi na mecie .
Zwycięża drużyna ,która pierwsza prawidłowo wykona zadanie, przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżny.
KLASA III
1. Bieg ciągiem z obiegiem półmetka.
Przybory: tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka, zawodnicy biegną do półmetka, okrążając go wracają na linię startu, zajmując pozycję w siadzie skrzyżnym na końcu rzędu.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza prawidłowo wykona zadanie, przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
2.Bieg z kozłowaniem.
Przybory: piłka koszykowa -1 szt. , tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi zawodnicy drużyn biegną kozłując piłkę koszykową do półmetka, omijając go chwytają w dłonie piłkę i biegną z nią do linii startu przekazując ja następnemu zawodnikowi. Gdy piłka oddali się od zawodnika należy pobiec po nią wrócić na miejsce i ponownie kozłować.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza prawidłowo wykona zadanie, przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
3. Zabawa bieżna z elementami czworakowania.
Przybory: pachołek-1 szt., tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi zawodnicy z drużyn biegną do pachołka i przechodzą do biegu na czworakach przodem. Po ominięciu półmetka przechodzą do czworakowania tyłem i biegną do pachołka. Wstają i biegiem wracają do mety. Te same czynności wykonują pozostali zawodnicy drużyn.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza prawidłowo wykona zadanie, przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
4. Bieg ze skakanką.
Przybory: skakanka -1szt. , tyczka ( półmetek)- 1 szt.
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka , pierwsi zawodnicy drużyn skacząc przez skakankę omijają półmetek i wracają na linię startu. Skakankę przekazują następnemu zawodnikowi.
Zwycięża drużyna ,która pierwsza prawidłowo wykona zadanie, przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
5.Bieg z podrzutem piłki do rugby
Przybory: piłka do rugby – 1szt. tyczka (półmetek)- 1szt
Zawodnicy ustawieni w rzędzie za linią startu. Na sygnał gwizdka pierwsi zawodnicy z drużyn biegną z piłką podrzucając ją klaszczą w dłonie i ponownie łapią piłkę . Zadanie należy powtórzyć 2 razy do półmetka . Podczas powrotu wykonuje tę samą czynność z klaśnięciem z tyłu
Zwycięża drużyna ,która pierwsza prawidłowo wykona zadanie, przekroczy linię startu-mety i usiądzie w siadzie skrzyżnym.
Opracowała – mgr Marzanna Popławska
nauczyciel wychowania fizycznego Szkoły Podstawowej nr 3 im. B. Krzywoustego w Sochaczewie